fredag 10 mars 2023

Europaresa 2023. Del 7.

5/3

Cyklat till Caravelle i Puerto och ätit lunch. Handlade på Mercadona och cyklade sedan hem. Solat och läst på eftermiddagen.

6/3

Plockar ihop. Packar och gör klart för avfärd i morgon. Eftermiddagsfika på OASIS. Strålande väder och varmt.

7/3

Lämnar campingen efter 6 veckor. Körde till Mercadona för proviantering. Körde sedan mot Murcia/Lorca. Så småningom A92, AP7, A7 till Estepona. Efter ca 45 ml var vi framme 17.30. Middag hos Peter på kvällen. Sov över  på gatan utanför deras bostadsområde.

8/3

Cyklat till centrum av Estepona efter strandpromenaden 2 x 11 km. +20-21 grader. Motvind bort, medvind hem. På kvällen pizza med Peter på Don Giovannis pizzeria i Cancelada.

Snötäckta toppar på Sierra Nevada

Blomsterprydd gata i Estepona

Fashionabla boenden längs strandpromenaden

Peter verkar nöjd med sitt val

Likaså Britt-Marie

Jag undrar förstås......

...men det var jättegott

9/3 d
Lämnade vår plats på gatan och körde mot Marbella. Via Puerto Banus kom vi till Camping Buganvilla där vi fick en bra plats på en asfalterad plan.

10/3
Tog bussen in till Marbella. Utforskade stan per fot. Besökte bl.a. Apelsintorget. Festade på churros och choklad. De första vi träffat på sedan Hede Outlet i Kungsbacka! Strövade runt i de smala mysiga gränderna och så småningom ner till hamnen där vi satte oss och njöt av Medelhavet och det vackra vädret. Tog sedan ytterligare en buss till Puerto Banus där vi letade på hamnen med alla båtarna och hamnade så småningom på en italiensk restaurang där vi åt en mycket god men låååååång lunch. De hade slarvat bort vår beställning men efter några syrliga kommentarer från oss blev det ordning på det hela och efterrätten och kaffet fick vi gratis!

En lång och snabb buss till Marbella

Apelsintorget

Churreria Ramon på Apelsintorget

Det smakar så underbart!

Många blomkrukor pryder väggarna

Vattenskidåkerska

Fin miljö: ut mot hamnen

Fin miljö: inåt

Och god sallad (efter ca 45 minuters väntan)