måndag 3 april 2017

En helt vanlig dag på campingen

Vad gör man en helt vanlig dag på en camping? Säkert undrar många hur vi får tiden att gå, och därför tänkte jag berätta lite om hur dagarna ser ut. 
Det första som sker på morgonen vid 7- 1/2 8 tiden är att Alladin och jag gör en morgonrunda. När den är klar får han sin frukost. Jag eller B-M tar en joggingtur och efter den blir det bad (B-M) eller dusch  (N-Å). Sedan får vi vår frukost. 
Efter frukost följer cykling för den som inte joggat. Den andre/a stannar vid husbilen och ordnar det som behöver ordnas. Idag var det för min del att köra en tvättmaskin och sedan hänga tvätt. 
När cyklisten är tillbaka brukar det vara dags för lunch.  
Efter lunch är det siesta med läsning eller lyssna på någon ljudbok, men då somnar vi!
Fruktstund följd av solbadning på stranden för B-M och jag håller mig mest i skuggan vid husbilen tillsammans med Alladin. 
Framemot 5-6 är det dags för middag. 
Sedan följer en kvällspromenad med Alladin. B-M brukar passa på att kika på fåglar. 
När vi är tillbaka vid bilen tittar vi på svenska nyheter för att hålla oss uppdaterade. Har vi tur finns det något ytterligare intressant på TV eller så får det bli en film på DVD. 
Sen känner vi oss mogna för sängen och med en bok framför ögonen slocknar man rätt snart.
Tilläggas kan att vi har en mycket bra uppdelning av arbetsuppgifterna: B-M lagar all mat och jag tar hand om disken. 
Så förflyter våra dagar i lugn och ro allt medan solen skiner från en klar himmel (för det mesta).
Så länge Alladin är konvalescent är dagsschemat ungefär så här. I vanliga fall brukar vi lägga in en långpromenad på några timmar. Då går vi antingen längs kusten eller tar en tur i bergen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar