lördag 30 juli 2016

Mot ännu en udde (fredag 29/7)

Regnat en hel del i natt, men på morgonen är det slut. Vi bokade igår en tid hos Lakselv Motor AS för byte av glödlampan i höger strålkastare. Det är en rätt omständlig procedur och jag vågar mig inte på det själv. Hela strålkastarinsatsen måste ut och kalaset kostade 927 NOK inkl. glödlampa för 99 NOK! Jag inser att jag måste lära mig det här själv! Idag planerar vi en tur till Havöysund som ligger väst om Mageröya och på samma breddgrad som Honningsvåg. Det blir en fin tur längs havet och även bitvis över fjället. När vi uträttat våra bestyr: tömt spillvatten och toalett samt fyllt färskvatten återvänder vi längs samma väg och stannar i Lillefjord ute i naturen, s.k. fricamping.

På väg till Havöysund

Havöysund från bron

Uppbyggda vallar ska förhindra ras ut på vägen

Vår nattplats vid Lillefjord

I närheten finns fina vattenfall






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar